Novice
POPRAVILA POZIMI
Čeprav imajo moderni sistemi, ki se uporabljajo za barvanje avtomobilov v sektorju popravil visoko vsebnost trdnih snovi zaradi VOC standardov, je veliko uporabnikov nagnjenih k temu, da način barvanja, kot tudi pripravo barve v zimskih mesecih prilagodijo, da dosežejo željeni učinek in kvaliteto.
OBIČAJNE TEŽAVE, KI SE POJAVLJAJO PRI BARVANJU POZIMI:
Nepravilno shranjevanje barve
Vsaka barva za barvanje avtomobilov je produkt kemične industrije z visoko kakovostjo, vendar njene lastnosti v izjemno nizkih temperaturah nihajo.
Za preprečitev zgornjega učinka in doseganje odlične kemijske reakcije med trdilcem in barvo je izrednega pomena, da sta tako barva kot tudi trdilec ogreta na sobno temperaturo (20–25°C).
Prav tako pa je za doseganje optimalnega učinka pomembna tudi temperatura hrambe vseh komponent, ki mora biti v razponu 15 – 30°C. Če se tega navodila ne držimo lahko pride do posledic, kot npr. povečana viskoznost barve, spremenjena sposobnost pršenja barve,…
V izjemno hladnih okoljih, kjer pade temperature pod 5°C pa lahko takšna temperature privedejo celo do uničenja barve (še posebej, če gre za barve na vodni osnovi).
REŠITEV? Upoštevajte tehnične liste in navodila za shranjevanje.
Neustrezna viskoznost barve
Kot že povedano mraz povečuje viskoznost barve, zaradi česar je izrednega pomena, da se upoštevajo navodila za shranjevanje.
Da rešimo to težavo, običajno posežemo po večji količini redčila, kar pa ima posledico, da naša barva izgubi stopnjo pokrivnosti. S tem dobimo neustrezen končni rezultat.
Hladno vozilo, ki ga želimo barvati
Mraz in vlaga nimata vpliva samo na bravo in na njeno sposobnost nanašanja ampak imata velik vpliv tudi na kos, ki ga obdelujemo, saj mu znižujeta temperaturo.
REŠITEV? Praksa je pokazala, da je dobra rešitev, če vozilo postavimo v komoro za barvanje vsaj pol ure preden pričnemo z delom, saj lahko v komori uravnavamo temperature in vlažnost okolja. S tem pa seveda pridobimo na času sušenja.
Temperaturni šok
Ko avto čaka na popravilo ga delavci običajno pustijo zunaj pred delavnico. V kolikor opravljate popravilo v zimskem času, je zunanja temperatura veliko nižja kot temperature v delavnici, kar ima posledico, da je temperatua avtomobila, ki ga obdelujete prenizka za direktno obdelavo. Takega vozila ne moremo postaviti v komoro in z njim pričeti z delom, saj barva ne bo imela dobrega oprijema. Slab oprijem je posledica kondenzacije, ki nastane zaradi velike temperaturne razlike med avtomobilom, ki ga obdelujete in temperature v komori. Temu efektu rečemo v praksi temperaturni šok, ki je bolj izrazit v okoljih z visoko stopnjo vlažnosti zraka.
REŠITEV? Temperaturnemu šoku se z lahkoto izognemo tako, da upoštevamo temperature rosišča, ki je odvisna od temperature okolja in % zračne vlage. Vedno nanašajmo bravo pri temperaturah, ki so vsaj 3°C višje od temperature rosišča.
Podlaga polna nečistoč
Ko pripeljemo avtomobil v komoro za barvanje je pogosto, da so podlage, ki jih želimo barvati onesnažene (bodisi z majhnimi delci umazanije, maščobami, soljo za posipanje cest, olji, itd.). V kolikor ne bomo ustrezno pripravili podlage je možna posledica slab oprijem barve.
REŠITEV? Pravilna priprava podlage, ki vsebuje:
- pranje avtomobila s šamponom in vodo;
- razmastitev podlage z ustreznim antisilikonskim čistilom.
Počasnejše izhlapevanje topil in posledično daljši čas sušenja
Če smo vse pravilno pripravili, bosta tako obdelovani avtomobil kot produkt, ki ga želimo nanašati segreta na sobni temperaturi. Žal pa se pozimi zelo rado zgodi, da boste imeli težavo z izhlapevanjem topil zaradi nizkih sobnih temperatur.
REŠITEV? Za to težavo žal ni rešitve, ki bi pohitrila postopek sušenja barve. Pomembno je, da upoštevate čase sušenja, ki so navedeni v tehničnih specifikacijah in jih malo podaljšate.
Če boste upoštevali te namige pri nanašanju produktov v izjemno nizkih temperaturah boste imeli občutno manj težav, končni rezultat pa bo ustrezen.