Prejeli smo prestižni certifikat za zanesljivo partnerstvo od skupine Emil Frey

Ponosni smo, da smo med izbranci, ki bodo z Emil Frey še naprej gradili trdno in trajnostno usmerjeno prihodnost.


Preberi več
Prejeli smo prestižni certifikat za zanesljivo partnerstvo od skupine Emil Frey
Izkušnje podjetja Meško d.o.o. z uporabo avtomatizirane mešalnice barv PPG MoonWalk

Izkušnje podjetja Meško d.o.o. z uporabo avtomatizirane mešalnice barv PPG MoonWalk

Izkušnje podjetja Meško d.o.o. z avtomatizirano mešalnico PPG MoonWalk: optimizacija delovnih procesov, zmanjšanje stroškov in povečanje učinkovitosti ter konkurenčnosti na trgu.


Preberi več

Automechanika Frankfurt

Sejem automechanika Frankfurt 2024, ki bo od 10. do 14. septembra, je pomemben dogodek v avtomobilski industriji. Veselimo se predstavitve naših najnovejših prodkutov in vas vabimo, da odkrijete, kaj smo pripravili.


Preberi več
Automechanika Frankfurt
Kako MOONWALK™ spreminja avtoličarske delavnice

Kako MOONWALK™ spreminja avtoličarske delavnice

PPG MOONWALK™ prinaša revolucijo v postopek mešanja barv, kar omogoča avtoličarskim delavnicam, kot je Triglav Avtoservis, da dosežejo nove ravni učinkovitosti, natančnosti in kakovosti.


Preberi več

Odkrijte moč znanja s SILCO Akademijo!

SILCO Akademija predstavlja novo poglavje v izobraževanju, rasti in razvoju tako za zaposlene kot tudi poslovne partnerje. Zavezani k načelu "We love to l-earn together", smo ustvarili edinstveno institucijo, ki bo spodbujala inovacije ter omogočala deljenje znanja med vsemi deležniki.


Preberi več
Odkrijte moč znanja s SILCO Akademijo!
Razglasitev zmagovalca velikonočne nagradne igre!

Razglasitev zmagovalca velikonočne nagradne igre!

S ponosom razglasimo Janija Pitkovjata za zmagovalca naše velikonočne nagradne igre! 🎨 Njegova barvita kreacija je na Facebook profilu Silco Slovenija prejela osupljivih 570 všečkov, zaradi česar si je zaslužil nagrado - Ličarsko pištolo DeVilbiss DV1 Base.


Preberi več

Okrogla miza: Izzivi inovacij in digitalizacije

Avtohiša Meško je skupaj z Agroservisom organizirala dogodek z okroglo mizo, kjer smo razpravljali o ključnih izzivih in priložnostih, ki jih prinašajo inovacije in digitalizacija v sodobni avtomobilski industriji. Vrhunski govorci iz različnih podjetij so delili svoje vpoglede, med njimi tudi predstavniki Hyundai Slovenija in tehnološko podjetje Briefd.


Preberi več
Okrogla miza: Izzivi inovacij in digitalizacije
Silco | PPG BODYSHOP INNOVATION DAY

Silco | PPG BODYSHOP INNOVATION DAY

Z veseljem sporočamo, da smo skupaj s podjetjem PPG nedavno gostili izjemno uspešen dogodek: BODYSHOP INNOVATION DAY!


Preberi več

POPRAVILA POZIMI

Praktični nasveti za reparaturo kadar je mrzlo in vlažno.


Preberi več
POPRAVILA POZIMI
NOVI KS300 PROFESIONALNI SESALNIK

NOVI KS300 PROFESIONALNI SESALNIK

RUPES KS300 je profesionalni sesalnik z integrirano delovno postajo, ki zagotavlja visoko učinkovitost filtracije s 5 m2 filtrirne površine in tremi stopnjami filtracije.


Preberi več

Končno tudi v Sloveniji

V sodelovanju s podjetjem PPG smo uspešno izpeljali pristanek dveh naprednih mešalnih sistemov MoonWalk v Sloveniji.


Preberi več
Končno tudi v Sloveniji
Silco ima novo podobo

Silco ima novo podobo

Velika novica! Silco je uradno predstavil povsem novo in sofisticirano vizualno podobo s preoblikovanim logotipom in novimi etiketami.


Preberi več

Novi PPG izdelki

Predstavljamo vam nove PPG izdelke v našem prodajnem programu.


Preberi več
Novi PPG izdelki
Servis avtomobilske klimatske naprave

Servis avtomobilske klimatske naprave

Brezhibno in učinkovito delovanje avtomobilske klimatske naprave je precej odvisno od rednega in pravilnega vzdrževanja. Slabo hlajenje ali neprijetne vonjave so dovolj zgovorno znamenje, da je klimatska naprava potrebna servisa, ki obsega čiščenje in ponovno polnjenje z očiščenim polnilnim plinom.


Preberi več

Nova PPG MOONWALK mešalnica

PPG še naprej nadgrajuje svojo impresivno zapuščino inovacij z uvedbo iznajdljive rešitve za mešanje barv - MOONWALK.


Preberi več
Nova PPG MOONWALK mešalnica
Novice

Servis avtomobilske klimatske naprave

Brezhibno in učinkovito delovanje avtomobilske klimatske naprave je precej odvisno od rednega in pravilnega vzdrževanja. Slabo hlajenje ali neprijetne vonjave so dovolj zgovorno znamenje, da je klimatska naprava potrebna servisa, ki obsega čiščenje in ponovno polnjenje z očiščenim polnilnim plinom.
Na koliko časa je treba očistiti oziroma servisirati klimatsko napravo v avtomobilu?

Servis je treba opraviti vsaj vsaki dve leti oziroma na približno 45.000 kilometrov. V tem času se namreč v polnilnem plinu naberejo olje, ki izteče iz kompresorja v hladilni sistem, ter drugi nečisti delci, ki zmanjšujejo učinkovitost hlajenja. Na servisu klimatsko napravo izpraznimo, očistimo polnilni plin in ga ponovno napolnimo. Če ga ni dovolj, je treba dodati novega. Prav tako je treba pregledati vse električne sklope. Seveda je servis včasih potreben tudi prej, če je uporaba klimatske naprave zelo pogosta ali če deluje v težjih razmerah.

Zakaj se v prezračevalnem sistemu pojavijo neprijetne vonjave in kaj je narobe, ko je hlajenje prešibko?

Neprijetne vonjave se pojavijo predvsem zaradi nečistoče v hladilnem sistemu, medtem ko se učinkovitost hlajenja zmanjša zaradi umazanije v plinu ali ker je polnilnega plina v sistemu premalo. Oboje je zadostno opozorilo, da je treba klimatsko napravo očistiti in ponovno napolniti.

Kakšne so glavne razlike med serijsko in naknadno vgrajeno klimatsko napravo?

so naknadno vgrajene klimatske naprave toliko dražje, da se lastniki avtomobilov za takšno možnost skoraj ne odločajo več, saj je večina novih avtomobilov že serijsko klimatizirana. Kakovost hlajenja je v obeh primerih enaka, rezervni deli in vzdrževanje pa so pri naknadno vgrajenih napravah precej cenejši. Naknadno vgrajene naprave so predvsem mehanske, treba je vgraditi tudi krmilno ploščo, te so zdaj že precej prilagojene vsakemu modelu avtomobila. Največ zanimanja za naknadno vgradnjo je pri dostavnih in tovornih vozilih.

Kakšne so najpogostejše okvare klimatskih naprav?

Okvar, ki bi bile posledica napačne uporabe, skoraj ni, veliko več je težav s tistimi napravami, ki niso bile pravilno servisirane ali pa so se z njimi ukvarjali tisti, ki ne poznajo dobro klimatizacijske tehnike. Najpogosteje gre za nepravilno olje ali polnilni plin, seveda pa se je z razvojem povečala tudi možnost drugačnih okvar, na primer pri delovanju tipal ali elektronskih delov.

In približen strošek rednega servisa in polnjenja?

Glede na prostornino hladilnega sistema in kompresorja se strošek za osebni avtomobil giblje med približno 35 in 75 evri. Cena je odvisna tudi od tega, kakšen je filter. V zadnjem času so namreč na voljo tudi boljši filtri z ogljem, ki bolj učinkovito preprečujejo vdor slabega zraka ali trdih delcev v kabino in so seveda tudi nekoliko dražji.

V kakšno smer gre razvoj avtomobilskih klimatskih naprav?

Če ne bi bilo splošne gospodarske krize, bi bil morda že letos narejen velik korak v smeri izboljšave polnilnega plina v ekološkem smislu, tako pa je to odloženo za nekaj let. Ob tem bi opozoril, da si pri nas država z uvedbo ekološke takse na polnilni plin, ki znaša že polovico cene, reže zajeten kos pogače. Poleg tega se je v Evropski uniji občutno zmanjšala proizvodnja plina R134a, ki se uporablja za polnjenje, zato so cene precej zrasle.

Avtomobilska klimatska servisna naprava ADVANCE PRO GA R1234yf

Je popolnoma avtomatska, enostavna za uporabo in hitra R1234yf servisna postaja z vgrajenim analizatorjem hladiva (SAE J2927), ki omogoča perfektno servisiranje avtomobilskih klima naprav. Napravo odlikuje inovativna zasnova, ki lastniku naprave zagotavlja enostavno in hitro uporabo, nizke obratovalne stroške, varnost pri delu in dolgo življenjsko dobo. 

Vsi delovni procesi, ki jih naprava ponuja od odsesavanja in reciklaže do polnjenja hladiva se lahko izvajajo avtomatsko ali pa na željo uporabnika ročno. Nabor delovnih procesov je povečan še za notranje izpiranje vozil (napravo je potrebno nadgraditi s setom za notranje izpiranje) in kontrolo tesnosti sistema z dušikom, ki se izvaja s pomočjo zunanjega rezervoarja in manometra.

Meni delovnih procesov se prikazuje na štirivrstičnem zaslonu, izbor pa se vrši s pomočjo vrtljivega gumba, ki je nameščen pod zaslon. Programska oprema premore bazo podatkov za osebni kot za tovorni promet. Zaradi vse hitrejše izdaje novih modelov vozil s strani proizvajalcev je dodana tudi lastnikova baza podatkov. Ta program omogoča dodaten vnos 100 vozil in dodajanje podatkov o količini hladiva ter količini in tipu olja. Podatki pridobljeni o izvajanju del na vozilih se avtomatsko shranjujejo na spominski kartici za dobo enega leta. Ekstrakcija podatkov se izvaja s pomočjo izpisa na serijsko vgrajenemu termičnem tiskalniku ali s pomočjo USB ključa.

Odpadno olje, ki je v večini primerov pomeni samo odpadek, pa s to napravo postane vir dodatnega zaslužka. Odpadno olje, ki se odsesava iz sistema se odvaja v posebno stekleno posodo, ki onemogoča izpust hladiva v okolico. Po dospetju odpadnega olja v stekleno posodo se iz njega po približno 2 minutah loči hladivo, ki se nato prečrpa nazaj v notranji rezervoar. Novo olje, ki se dodaja v sistem ob polnjenju vozila s hladivom se dozira iz dveh ločenih 250ml rezervoarjev za PAG ali POE olja. V kolikor servisna delavnica nima večjega števila vhodov hibridnih ali električnih vozil se lahko rezervoar za POE olje koristi za shranjevanje druge najpogostejše uporabljene kvalitete PAG olja. Kontaminacija sistema zaradi menjave olja je odpravljena, saj naprava omogoča samodejno izpiranje po končanem procesu polnjenja hladiva, obstaja pa možnost, da se ta proces izkopi in da se aktivira samo po potrebi.

Pogosto vprašanje, ki se poraja ob nakupu AC servisne postaje je: Ali se nakup z vgrajenim analizatorjem hladiva izplača? Odgovor je, da. Analizator omogoča analizo sestave hladiva, ki se nahaja znotraj sistema vozila. Zanesljiva analiza se lahko izvede že ob nizkem notranjem tlaku sistema 500mBar in pri tem potrebuje samo 1,5g hladiva. V kolikor je delež hladiva R1234yf v sistemu vsaj 95% se proces izsesavanja in reciklaže nadaljuje v nasprotnem primeru pa se postopek zaustavi in dela ni mogoče nadaljevati. S tem se onemogoči navzkrižna kontaminacija starega in novega hladiva. V kolikor pride do mešanja starega in novega hladiva, je le-to neuporabno in ga je potrebno nadomestiti s čistim hladivom, kar pa pomeni nepotrebno finančno obremenitev za lastnika naprave.

Največjo nevarnost za analizator hladiva predstavlja kontaminacija z odpadnim olje. Ker je bil v preteklosti zaradi nerednega vzdrževanja ravno to poglavitni razlog za trajne okvare analizatorja hladiva, je nova naprava opremljena s trojnim sistemom filtriranja. Pri tem pa je potrebno izpostaviti, da sta dva filtra zaradi lažjega zaznavanja prisotnosti odpadnega olja v sistemu nameščena na bok naprave.

Zaradi strogih zakonodajnih pravil, ki veljajo za rokovanje z AC servisnimi napravami ima naprava v programskem sklopu nameščeno opcijo za elektronsko omejevanje dostopa za upravljane. Elektronski omejevalnik dostopa se aktivira z vnosom in dodelitvijo 4-mestne kode in omogoča rokovanje z napravo samo pooblaščenim osebam.

Vzdrževanje naprave je v domeni pooblaščenega serviserja. Servisni interval pri napravi znaša 3000 obratovalnih minut vakuumske črpalke. V preteklosti se je pokazalo, da je velik del servisnih popravil izhajalo iz naslova kalibracije tehtnice in zardi prevelikega tlaka v notranjem rezervoarju. Za zmanjšanje okvar na tehtnici sedaj skrbi inovativni sistem zaklepa tehtnice, ki omogoča, da je naprava pripravljena za delovanje/skladiščenje zgolj v nekaj sekundah. Težave z prekomernim tlakom v notranjem rezervoarju pa se zaznava z dodatnim manometrom, ki je vgrajen v zaslon na kontrolni plošči.


Naprave med delovanjem ni potrebno nadzirati. Adavance PRO GA R1234yf predstavlja popolno rešitev za vse klima specialiste. 

E-TRGOVINA
Evropski sklad za regionalni razvoj